ایزوگام تهران کرج

ایزوگام تهران کرج

ایزوگام تهران کرج, فروش نصب ایزوگام در تهران کرج, بهترین شرکت ایزوگام شرق, ایزوگام دلیجان, فروش قیر ماستیک, عایق کاری پشت بام سقف حمام دستشویی
ایزوگام تهران کرج

ایزوگام تهران کرج

ایزوگام تهران کرج, فروش نصب ایزوگام در تهران کرج, بهترین شرکت ایزوگام شرق, ایزوگام دلیجان, فروش قیر ماستیک, عایق کاری پشت بام سقف حمام دستشویی

کارایی نانو پوشش ‌های آبگریز و خود تمیز شونده

کارایی نانو پوشش ‌های آبگریز و خود تمیز شونده :نانو پوشش‌ ها که معمولا تحت عنوان پوشش سرامیکی نیز شناخته می‌شوند، به پوشش‌هایی اشاره دارد که ضخامت آن در حد نانو (بین 1 تا 100 نانومتر) باشد. این پوشش‌ها معمولا به منظور بهبود کارایی سطوح از جمله محافظت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر آب و یخ، کاهش اصطکاک روی سطح،  توانایی دفع ذرات خشک، دفع آب و روغن خاصیت خود تمیز شوندگی، مقاومت در برابر گرما و تابش، مقاومت در برابر خراشیدگی  و غیره، اعمال می‌شوند. این مواد به صورت مایع و جامد یافت می‌شوند و می‌توانند خصوصیات و کاربردهای متنوع و مفیدی را ارائه دهند. نانو پوشش ‌ها مزایای قابل توجهی در کاربردهای عملی مانند صنایع هوافضا، دفاعی، پزشکی، دریایی و نفت دارند و به همین دلیل تولیدکنندگان این مواد ترغیب شده‌اند تا نانو پوشش ‌هایی با کاربردهای چند منظوره تولید کنند.  

کارایی نانو پوشش ‌های آبگریز و خود تمیز شونده

ایده اصلی سطوح خود تمیز شونده از گیاه نیلوفر آبی (تصویر (ب) شکل زیر) گرفته شده است، که با وجود این که در آب های گل آلود رشد می‌کند اما برگ‌های آن همیشه تمیز به نظر می رسد چرا که برگ‌های آن آبگریز هستند، یعنی قطره‌های آب بدون ماندن بر روی برگ از روی آن غلت خورده و به پایین برگ می‌ریزند و در این حین هر گونه آلودگی را از سطح برگ می‌گیرند و به این طریق سطح شسته می‌شود. بررسی‌های انجام شده با استفاده از میکروسکوپ الکترونی برگشتی نشان می‌دهد که سطح برگ بر خلاف تصور صاف نیست و دارای یک سری زبری‌های منظم است. این بلورها در حد چند نانومتر تا چند میکرومتر هستند و باعث آبگریز شدن سطح می‌شوند. تصویر (الف) در شکل زیر نانوساختار سطح برگ گیاه نیلوفر آبی ارا نشان می‌دهد. به طور کلی، قیمت نانو نمای ساختمان در بازار فروش، بر اساس واحد لیتر مطرح می‌گردد. عواملی چون عناصر ‏تشکیل‌دهنده، برند محصول، واحد پولی کشور سازنده و… بر قیمت مواد نانو برای نمای ساختمان، تاثیر گذار است. جهت اطلاع از فروش محصولات با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق نانو بیرنگ عایق نانو بیرنگ, پوشش آب بندی نانو

بنابراین، ‏قیمت نانو پوشش مخصوص گچ و کاهگل، متغییر بوده و ارائه یک قیمت واحد به عنوان قیمت این مواد نانو ‏آب‌بندی، امکان پذیر نمی‌باشد. برای استفاده از پوشش‌ های محافظ آب گریز نانو، ابتدا باید سطح موردنظر را از هرگونه گردوغبار پاک‌سازی کرده، سپس مواد نانو آب گریز را به‌وسیله قلمو و یا اسپری روی سطح کشیده و بعد از خشک‌شدن مواد، مجدد این کار را تکرار کنیم. بعد از ۳ الی ۶ ساعت می‌توانید از سطح عایق‌بندی‌شده توسط پوشش‌های محافظ آب گریز نانو استفاده کنید. به پوششی که در سطوح مختلف برای ساختمان‌سازی از جمله سطوح بتنی، سیمانی، آجری و … دیده می‌شود، پوشش آبگریز نانو می‌گویند. پوشش نانو نما در تقویت سطوح سازه، خود تعمیرشوندگی و خود تمیزکنندگی کاربرد داشته و همچنین می‌تواند از سطوح در برابر حرارت و اشعه‌های ماورا بنفش محافظت کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.