ایزوگام تهران کرج

ایزوگام تهران کرج

ایزوگام تهران کرج, فروش نصب ایزوگام در تهران کرج, بهترین شرکت ایزوگام شرق, ایزوگام دلیجان, فروش قیر ماستیک, عایق کاری پشت بام سقف حمام دستشویی
ایزوگام تهران کرج

ایزوگام تهران کرج

ایزوگام تهران کرج, فروش نصب ایزوگام در تهران کرج, بهترین شرکت ایزوگام شرق, ایزوگام دلیجان, فروش قیر ماستیک, عایق کاری پشت بام سقف حمام دستشویی

کارایی نانو لوله ها بعنوان عایق خوب ساختمان

کارایی نانو لوله ها بعنوان عایق خوب ساختمان : نانولوله های کربنی، یکی از انواع نانو مواد هستند که در واقع، ورق های نازک گرافن(تک لایه گرافیت، تک لایه کربن) هستند که دورخودشان پیچیده شده اند. این نانولوله ها دارای انواع و دسته بندی های مختلفی هستند که در ادامه مقاله به بعضی از آنها اشاره خواهد شد. نانولوله های کربنی بدلیل ساختار خاص خود، ویژگیهای بسیار مهمی دارند که باعث کاربرد فراوان این مواد تا این حجم که امروزه قابل مشاهده است، شده است. انتظار می‌ رود که همهٔ نانو لوله‌ها رسانای گرمایی بسیار خوبی در امتداد لوله باشند، خاصیتی که به «رسانش پرتابیک» معروف است، اما مجانب محور لوله (در جهت شعاعی)، عایق‌ های خوبی باشند.  

کارایی نانو لوله ها بعنوان عایق خوب ساختمان

اندازه‌گیری‌ ها نشان می‌دهد که یک SWNT تکی در امتداد محور خود، رسانندگی گرمایی حدود ۳۵۰۰ وات بر متر کلوین، در دمای اتاق دارد. این مقدار را با مس مقایسه کنید، فلزی که به دلیل رسانندگی گرمایی خوب شناخته شده‌است و ۳۸۵ وات بر متر کلوین را منتقل می‌کند. یک SWNT تکی در جهت شعاعی (مجانب محور لوله)، رسانندگی گرمایی ۱٫۵۲ وات بر متر کلوین در دمای اتاق دارد،که تقریباً به اندازه رسانندگی گرمایی خاک است. مجموعه‌های ماکروسکوپی نانولوله‌ها مانند فیلم‌ها یا الیاف تاکنون به ۱۵۰۰ وات بر متر کلوین رسیده‌اند. شبکه‌های نانو لوله‌ها مقادیر مختلفی از رسانندگی گرمایی را نشان می‌دهند، از سطح عایق حرارتی با رسانندگی گرمایی ۰٫۱ وات بر متر کلوین تا مقادیر بالایی که به آنها اشاره شد. این تفاوت به دلیل وجود ناخالصی‌ها، ناهماهنگی‌ها و سایر عواملی است که در مقاومت حرارتی تأثیرگذار هستند. پایداری دمایی نانولوله‌های کربنی تا ۲۸۰۰ درجه سانتیگراد در خلا و حدود ۷۵۰ درجه سانتیگراد در هوا تخمین زده شده‌است. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

مواد نانو برای لوله مواد نانو برای لوله, عایق آب بندی لوله

زاویه و جهت لوله شدن لایه‌های گرافن سه نوع ساختار نانولوله کربنی ایجاد می‌کند. نامتقارن، صندلی و زیگزاگ نام آنهاست که در واقع خصوصیات الکتریکی آنها را مشخص می‌کند. البته تشکیل این نانو لوله‌ها واقعاً با لوله کردن صفحات گرافن انجام نشده و صرفاً برای فهم بهتر مطلب اینطور بیان می‌گردد. جهت مثال، لوله­ با لبه­‌های صندلی شکل (Armchair) خواص یکسان داشته و بخاطر خاصیت رسانایی فوق العاده شان خواهان فراوانی دارند. بر خلاف آنها لوله‌های زیگراگ شکل  خاصیت نیمه هادی نشان می‌دهند. زوایای برداری این دو نانو لوله به اندازه ۳۰ درجه می‌باشد که با تغییر هر کدام به دیگری تبدیل می‌شوند. نانو لوله­‌های چند پوسته همیشه هادی بوده و حداقل به اندازه فلزات، رسانای الکتریسته هستند. درصورتیکه نانو لوله­‌های تک جداره میزان رساناییشان به همان زاویه برداری که بیان شد بستگی دارد. به عبارت دیگر به صورت یک طیف از هدایت کامل تا نیمه رسانا (نانولوله نارسانا نداریم). به عنوان مثال کمی تغییر در مقدار گام موجی شکل نانو لوله(زاویه چینش اتم های کربن)، می‌تواند لوله را از یک رسانای خیلی قوی به یک نیمه رسانای ضعیف تبدیل نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.