ایزوگام تهران کرج

ایزوگام تهران کرج

ایزوگام تهران کرج, فروش نصب ایزوگام در تهران کرج, بهترین شرکت ایزوگام شرق, ایزوگام دلیجان, فروش قیر ماستیک, عایق کاری پشت بام سقف حمام دستشویی
ایزوگام تهران کرج

ایزوگام تهران کرج

ایزوگام تهران کرج, فروش نصب ایزوگام در تهران کرج, بهترین شرکت ایزوگام شرق, ایزوگام دلیجان, فروش قیر ماستیک, عایق کاری پشت بام سقف حمام دستشویی

کاربرد پوشش محافظ مخازن نگهداری مواد

کاربرد پوشش محافظ مخازن نگهداری مواد : در مخازن نگهداری از اسید بر اساس دما، جنس اسید، غلظت اسید و همنین تنش های حرارتی یا مکانیکی که به مخزن وارد می شود، ممکن است از انواع مختلف مواد پوشش ضد اسید استفاده می شود. برای پوشش مخزن ضد اسید می توان رابر لاینینگ، پوششاپوکسی، فیلینگ لاینینگ، پوشش فایبر کلاس ضد اسید، پوشش اتیلنی، پوشش رزینی، پوشش تفلن، پوشش پرو پیلن، PVDF و... استفاده نمود. برای انتخاب پوشش صحیح باید عوامل مختلفی در نظر گرفته شود. اولین نکته این است که پوشش انتخابی باید با شرایط سطح مخزن هماهنگی داشته باشد.  

کاربرد پوشش محافظ مخازن نگهداری مواد

زمان مورد انتظار برای تعمیرات، نوع ماده‌ای که قرار است ذخیره شود و خصوصیات منحصر بفرد آن، نوع ماده شیمیایی (خورنده است یا خیر)، دما و مدت زمانی که باید ماده مورد نظر در آن نگه داری شود نیز از دیگر عوامل تأثیر گذار با انتخاب نوع پوشش است. انواع متفاوتی از پوشش‌ های محافظ در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کاربرد دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. رنگ آکریلیک
  2. پوشش اپوکسی، اپوکسی کولتار (coal tar)
  3. وینیل
  4. آلکید
  5. پلی یورتان
  6. رزین سیلیکون
  7. پلی استر و وینیل استر
  8. رنگ زینک- ریچ

در این بین پوشش اپوکسی یکی از متداول ترین مواد پوششی است که در محیط‌ های دارای خوردگی شدید از جمله تانک‌های نفت خام  استفاده می‌شود. عوامل موثر روی قدرت خورندگی اسید :

  1. نوع اسید: بسیاری از اسیدها به سبب ماهیت ساختاری، وزن مخصوص، اندازه مولکول و PH آن بسیار خورنده می باشند. اسید سولفوریک، اسید کلریدریک، اسید نیتریک و غیره از این دسته از اسیدها می باشند.
  2. دمای محیط و کاربری نیز از عوامل موثر در روند خوردگی اسیدها می باشد. بطور مثال میزان خورندگی یک اسید مشابه به غلظت یکسان در دمای بالاتر بیشتر است.
  3. غلظت اسید نیز در مقدار خورندگی آن تاثیر دارد. بعنوان مثال میزان خوررندگی اسید سولفوریک ده درصد به مراتب بیشتر از اسید سولفوریک یک درصد است. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.
عایق کاری مخازن آب عایق کاری مخازن آب, آب بندی مخازن و تانکر آب

عموماً جهت پوشش دهی مخازن اسید که حاوی اسیدهای قوی و اسید با غلظت بالا هستند از آجر ضداسید با سرامیک های ضداسید استفاده می شود. این مواد ساختار معدنی سرامیکی داشته و عموماً در برابر محدوده وسیعی از اسیدها مقاوم هستند. در فرآیند نصب این کاشی های ضداسید یا آجرهای ضداسید پس از آماده سازی سطح یک غشاء یا ممبراین ضداسید بر روی سطح نصب شده و پس از آن کاشی ضداسید یا سرامیک ضداسید توسط ملات نصب شده و بند کشی می گردد. در پوشش مخازن اسید جزئیات اجرایی زیادی دخیل است که در حوصله این بحث نمی باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.