ایزوگام تهران کرج

ایزوگام تهران کرج

ایزوگام تهران کرج, فروش نصب ایزوگام در تهران کرج, بهترین شرکت ایزوگام شرق, ایزوگام دلیجان, فروش قیر ماستیک, عایق کاری پشت بام سقف حمام دستشویی
ایزوگام تهران کرج

ایزوگام تهران کرج

ایزوگام تهران کرج, فروش نصب ایزوگام در تهران کرج, بهترین شرکت ایزوگام شرق, ایزوگام دلیجان, فروش قیر ماستیک, عایق کاری پشت بام سقف حمام دستشویی

روش اجرای عایق کاری لوله های فولادی از درون

روش اجرای عایق کاری لوله های فولادی از درون : لوله فولادی، استوانه ای تو خالی از جنس فولاد است که میتواند آلیاژهای مختلف را دارا باشد و همچنین بسته به نوع آلیاژ و سایز، کاربردهای مختلفی خواهد داشت. شیوه ی‌ نصب عایق لوله ای خیلی آسان است. به طوری که افراد غیر عایق کار نیز می توانند با مطالعه ی این پاراگراف به راحتی لوله های تاسیساتی را عایق نمایند. در ابتدا برای اینکه عایق الاستومری‌ لوله ای را بر روی لوله ها نصب کنیم باید آن را برش دهیم. این کار را به وسیله ی کاتر انجام می دهیم.  روش اجرای عایق کاری لوله های فولادی از درون 

سپس لوله را با چسب مخصوص عایق الاستومریک چسبناک می نمائیم. در آخرین بخش عایق را به دور لوله می اندازیم و با استفاده از نوار درزگیر درز آن را پوشش می دهیم.در مقایسه با سایر عایق ها، نصب عایق های لوله ای نسبت به عایق های پشم شیشه خیلی راحت تر بوده و سرعت نصب این محصول نسبت به پشم شیشه بسیار بالا می باشد. سبک بودن عایق لوله یک ویژگی مثبت محسوب می شود که این موضوع در هنگام نصب افراد را یاری می کند. این نوع عایق کاری در سطح درونی لوله و با اهداف مختلفی انجام می‌شود. افزایش مقاومت به خوردگی، کاهش واکنش پذیری سطح لوله و بهبود سیالیت آن از جمله اهدافی است که عایق کاری سطوح درونی دنبال می‌کند. در ادامه به تعدادی از این موارد اشاره شده است :

پوشش اپوکسی محافظ خوردگی و تسهیل جریان :

برای خطوط انتقال مواد هیدروکربنی مثل نفت و گازوئیل از این عایق استفاده می شود. علاوه بر بهبود سیالیت جریان، مقاومت به خوردگی نیز افزایش پیدا می کند. اپوکسی یک ماده پلیمری با خواص مکانیکی و شیمیایی مناسب است.

پوشش اپوکسی مایع تسهیل جریان :

این پوشش به صورت مایع و به کمک اسپری به سطح درونی لوله پاشیده می شود. هدف اصلی این پوشش ها ایجاد کاهش اصطکاک و بهبود سرعت جریان درون لوله است.

پوشش لوله اپوکسی مایع :

از این نوع اپوکسی برای عایق کاری لوله های فولادی آب شرب استفاده می شود. این نوع پوشش به صورت مایع و با اسپری یا فرچه اعمال می شود.

عایق کاری لوله فولادی عایق کاری لوله فولادی, انواع عایق بندی لوله ها

پوشش پودر اپوکسی برای تیوبینگ ‌ها :

در ابتدا لازم است یکبار دیگر به بیان تفاوت تیوب و لوله بپردازیم. در ادبیات مهندسی تیوب به لوله هایی که برای تجهیزات تولیدی به کار می‌رود اطلاع می‌شود در حالی که لوله در واقع مقطع فولادی است که فقط برای انتقال سیالات به کار می ‌رود. این پوشش پودری برای لوله های تولیدی یا همان تیوب های صنایع نفت و گاز به کار گرفته می شود.

پوشش پودر اپوکسی لوله های حفاری :

از این نوع اپوکسی به طور ویژه برای عایق کاری لوله های فولادی حفاری استفاده می شود. علاوه بر خواصی که راجع به آنها صحبت شد این ترکیب از اپوکسی سختی بالایی هم دارد. یعنی به لوله خاصیت مقاومت در برابر سایش اعطا می‌کند.

پوشش اپوکسی ضد الکتریسیته ساکن :

ترکیب پوشش درونی این لوله ها به نوعی تنظیم شده است که مانع ایجاد الکتریسیته ساکن در سطوح لوله میشود. عایق کاری لوله فولادی به این روش امکان انتقال مواد سوختی و اشتعال زا را فراهم می‌کند.

پوشش لوله ملات سیمانی :

ماده اصلی این پوشش ملات سیمان پرتلند است. استفاده از روش عایق کاری لوله های فولادی به کمک سیمان برای خطوط انتقال تحت تنش و حاوی اسیدیته بالا توصیه نمی‌شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.