ایزوگام تهران کرج

ایزوگام تهران کرج

ایزوگام تهران کرج, فروش نصب ایزوگام در تهران کرج, بهترین شرکت ایزوگام شرق, ایزوگام دلیجان, فروش قیر ماستیک, عایق کاری پشت بام سقف حمام دستشویی
ایزوگام تهران کرج

ایزوگام تهران کرج

ایزوگام تهران کرج, فروش نصب ایزوگام در تهران کرج, بهترین شرکت ایزوگام شرق, ایزوگام دلیجان, فروش قیر ماستیک, عایق کاری پشت بام سقف حمام دستشویی

مخلوط‌ های آسفالت سرد قشر روسازی آسفالت

مخلوط‌ های آسفالت سرد قشر روسازی آسفالت : آسفالت‌ سرد از مخلوط کردن مصالح سنگی با قیر (قیر محلول، امولسیون) بدست می آید که این اختلاط قیر و مصالح در درجه حرارت محیط انجام می گیرد و در همین دما پخش و متراکم می‌شود .سنگدانه‌ ها در زمان اختلاط با قیرآبه می‌تواند مرطوب باشد ولی با قیرهای محلول، در دمای محیط و یا تحت اثر حرارت باید خشک شده باشد. مخلوط‌ های آسفالت سرد که با قیرهای محلول غلیظ مانندMC-3000 یا SC-3000 تهیه می‌شود، عملاً مانند آسفالت گرم باید در درجه حرارت ۹۵ درجه سانتیگراد یا بیشتر با قیر مخلوط شده و در محدوده همین دما، پخش و متراکم شود. آسفالت سرد را می‌توان در مسافت‌های زیاد حمل و سپس پخش کرد و یا آن را در کارگاه انبار نمود و بعداً مورد استفاده قرار داد.  

مخلوط‌ های آسفالت سرد قشر روسازی آسفالت

این روش ها باید بر روی روسازی هایی که از لحاظ سازه ای وضعیت مناسبی دارند به کار گرفته شود در غیر این صورت غیراقتصادی عمل نموده و دارای عملکرد مطلوبی نیست بنابراین فلسفه انجام روش های نگهداری پیشگیرانه ای  تعریف می شود: اجرای روش مناسب بر روی روسازی های مناسب در زمان مناسب. تنها در این صورت است که فایده های روش های این نوع نگهداری قابل لمس است. با به کار بردن روش های نگهداری پیشگیرانه مناسب در زمان مناسب، عمر خدمت دهی روسازی افزایش پیدا کرده و زمان بازسازی آن به تأخیر خواهد افتاد  به عبارتی هنگامی که نگهداری پیشگیرانه بر روی روسازی مناسب و در زمان صحیح اجرا شود، موجب صرفه جویی در هزینه تعمیرات و بازسازی به بیش از ۰۵ درصد خواهد شد. علاوه بر این به منظور پایین آوردن هزینه ها از بستن راه به مدت طولانی بر روی رفت وآمد وسایل نقلیه و ایجادمسیرهای انحرافی جلوگیری خواهد شد . جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق کاری آسفالت عایق کاری آسفالت, انواع آسفالت سرد و گرم

آسفالت گرم مصرفی در قشرهای روسازی راه، به شرح انواع زیر است:

  1. آسفالت رویه (توپکا): آسفالت رویه آخرین قشر بتن آسفالتی است که در تماس مستقیم با بارهای وارده از ترافیک و عوامل جوی محیط قرار می گیرد. آسفالت رویه طوری طراحی و اجرا می گردد که تحمل بارهای وارده را داشته و در مقابل اثرات سوء آب، یخبندان و تغییرات درجه حرارت، مقاومت کرده و دوام آورد.
  2. آسفالت آستر (بیندر): این قشر بتن آسفالتی ، بین قشر رویه و قشر اساس قیری و در صورت عدم وجود قشر اساس قیری ، بین قشر رویه و قشر اساس سنگ شکسته قرار می گیرد.
  3. اساس قیری: این قشر به عنوان اولین قشر روسازی بتن آسفالتی می تواند مستقیماً روی قشر زیراساس و یا اساس قرار گیرد. اساس قیری دارای دانه بندی درشت تر و مقدار قیر آن کمتر از آسفالت آستر و رویه می باشد.
  4. ماسه آسفالت: ماسه آسفالت از اختلاط ماسه شکسته و یا ماسه طبیعی شسته و یا مخلوطی از این دو با قیر تهیه می گردد. ماسه آسفالت را می توان در قشرهای به ضخامت حداقل ۱۵ میلیمتر و بیشتر پخش و اجرا کرد. از ماسه آسفالت به عنوان قشر تسطیح آسفالت های قدیمی (قبل از روکش ) نیز استفاده می شود.
  5. آسفالت متخلخل: این آسفالت از اختلاط قیر خالص اصلاح شده با مصالح سنگی صد در صد شکسته دارای دانه بندی باز در کارخانه آسفالت گرم تهیه و با ضخامت حدود ۲۵ تا ۴۰ میلیمتر اجرا می شود. فضای خالی این آسفالت گرم بعد از کوبیده شدن در سطح راه، حدود ۲۰ درصد است. این قشر، جزء سیستم روسازی محسوب نمی شود و نمی توان از آن بعنوان قشر جایگزین رویه اصلی استفاده کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.