درزبندی و لکه گیری در محل ترک های آسفالت با قیر پلیمری : امروزه، محدودیت منابع مالی و بودجه موجب شده که گروههای نگهداری راه، کار بیشتری با هزینه کمتری انجام دهد. امروزه تاکید و توجه به تعمیر حفظ و نگهداری روسازی های موجود و انتخاب روش های بهینه نگهداری می شود که از متداولترین روش در حفظ عملکرد دراز مدت روسازی های آسفالتی می باشد. پدیده ترک خوردگی اجتناب ناپذیر بوده و یکی از رایج ترین خرابیهایی است که در روسازی های آسفالتی با آن مواجه می شویم. این پدیده ممکن است بصورت ترک های منفرد، چند تایی، عرضی، طولی، ترکهای بلوکی یا پوست سوسماری حادث شود و بی توجهی به آن منجر به تسریع بیشتر خرابی در سطح رویه روسازی می گردد.
لکه گیری در محل ترک ها را می توان نوعی درزگیری نامید. در این روش محل ترک بوسیله دستگاه های خاص باز شده و سپس با استفاده از مواد خاصی که معمولاً عاری از سنگدانه هستند پر می شود. این روش معمول نگهداری می تواند از خرابی روکش جاده از طریق محدود کردن نفوذ آبهای سطحی در لایه های BASE و SUBBASE جلوگیری کند بطور معمول بر روی ترکهای غیر فعال (non-working) و ترکهایی اعمال می شود که برای آب بندی مناسب نمی باشند. ترکهای غیرفعال ترکهایی می باشند که در نتیجه تغییرات دمایی و یا بار ترافیکی، حرکت و جابجایی افقی و یا عمودی نسبتا کمی دارند. ترکهای غیرفعال نوعا دارای حرکت افقی و یا عمودی کمتر از2.5 mm می باشند بدین ترتیب از آسیب بیشتر راه جلوگیری میگردد همچنین به نگهداری ظرفیت ساختاری روسازی کمک کرده و فرسایش روکش را در آینده محدود می کند. درزگیری ترک های آسفالت به عنوان یک روش نگهداری پیشگیرانه محسوب می شود. هدف از نگهداری روسازی، حفظ روسازی از اضمحلال و اصلاح نقایص ایجاد شده توسط خرابیها و کنترل تاثیرات اکسیداسیون، شن زدگی و ترک خوردگی سطحی است. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.
اجرای درزگیری آسفالت, انواع قیر پلیمری درزبندی
نگهداری ومرمت راه ها و پیدا کردن گزینه ایست که باعث کاهش قابل ملاحظه ای از هزینه ها و افرایش کارایی راهها میگردد.نحوه انجام درزگیری ترکها آسفالت به دو روش کلی آببندی ترکها و پر کردن ترکها می باشد.آببندی و پر کردن ترکها در رویه های آسفالتی بعنوان یک روش نگهداری پیشگیرانه محسوب می شود به منظور کاهش نفوذ آب و مواد تراکم ناپذیر به درون سیستم روسازی و کاهش نرخ خرابی روسازی، ضروری می باشد که اگر با استفاده از روشهای صحیح آماده سازی و نوع مناسب مواد درز گیر و شیوه علمی اجرایی آن انجام شود می تواند به عنوان جزیی جدایی ناپذیر از سیستم مدیریت روسازی راه در نگهداری روزمره و یانگهداری پیشگیرانه برای ایجاد راههایی با عملکرد بهتر و هزینه کمتر به شمار آید . برای تحقق این امر شرکت بهبود صنعت دست به تامین ماشین الات درز گیری نموده که در کمترین زمان و هزینه، شکاف آسفالت را پر کرده و عمر جاده را افزایش میدهد.