ایزوگام تهران کرج

ایزوگام تهران کرج

ایزوگام تهران کرج, فروش نصب ایزوگام در تهران کرج, بهترین شرکت ایزوگام شرق, ایزوگام دلیجان, فروش قیر ماستیک, عایق کاری پشت بام سقف حمام دستشویی
ایزوگام تهران کرج

ایزوگام تهران کرج

ایزوگام تهران کرج, فروش نصب ایزوگام در تهران کرج, بهترین شرکت ایزوگام شرق, ایزوگام دلیجان, فروش قیر ماستیک, عایق کاری پشت بام سقف حمام دستشویی

اجرای پوشش بتنی میلگرد روی آرماتور

 اجرای پوشش بتنی میلگرد روی آرماتور : در آرماتوربندی پوشش بتنی میلگرد ها عبارت است از حداقل فاصله رویه میلگرد اعم از طولی و عرضی تا نزدیک ترین سطح بتن نظر به اهمیت این پوشش در حفظ و نگهداری میلگرد ها و نهایتا عمر مفید سازه بتنی باید نهایت دقت را در نصب میلگرد و نیز ریختن و متراکم نمودن بتن به عمل آورد تا باعث جابه جایی و تغییر محل آرماتورها نگردد در صورت عدم وجود حداقل پوشش بتنی در نقشه های اجرایی و دستورالعمل ها رعایت مندرجات این قسمت الزامی است. پوشش بتنی میلگردها عبارتست از حداقل فاصله رویه میلگرداعم از طولی و عرضی تا نزدیک ترین سطح بتن. نظر به اهمیت این پوشش در حفظ و نگهداری میلگردها و نهایتاً عمر مفید سازه بتنی، پیمانکار باید نهایت دقت را در نصب میلگردو نیز ریختن و متراکم نمودن بتن به عمل آورد تا باعث جابه جایی و تغییر محل آرماتورها نگردد.  

اجرای پوشش بتنی میلگرد روی آرماتور

در صورت عدم وجود حداقل پوشش بتنی در نقشه های اجرایی و دستورالعمل ها، رعایت مندرجات این قسمت الزامی است.

الف: ضخامت و پوشش بتنی، نباید از قطر میلگردهای مصرفیکمتر اختیار شود، در مورد گروه میلگردها بدین ترتیب عمل میشود که یک گروه میلگرد بهصورت یک میلگرد فرضی با سطح مقطع معادل کل گروه فرض میشود، در این حالت ضخامت پوششبتن از خارجیترین سطح گروه میلگرد و در جهت موردنظر اندازهگیری میشود.

ب: ضخامت پوشش، هیچگاه نباید از حداکثر قطر شن مصرفی(برای شن تا قطر 32 میلیمتر) کمتر اختیار شود. در مورد شن بزرگتر از 32 میلیمتر، ضخامت پوشش حداقل مساوی قطر بزرگترین شن به اضافه 5 میلیمتر اختیار می شود. به طور کلی، پوشش بتنی دور میلگردها را پوشش یا کاور بتن می‌نامند که به عنوان حداقل فاصله رویه میلگرد اعم از طولی و عرضی تا نزدیکترین سطح بتن تعریف می‌شود. پوشش بتن را به دلایل مختلفی در نظر می‌گیرند که مهمترین آن‌ها نقش محفاظتی است، زیرا از میلگرد در برابر خوردگی و آتش حافظت می‌کند. تعیین پوشش بتن برای تقویت سازه‌های بتنی استفاده می‌شود که برای انجام این کار، به یک اسکنر نیاز دارید. دلیل استفاده از اسکنر، تعیین قطر آرماتور و در نهایت تعیین پوشش بتن است. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حال نمایید.

آب بندی با چسب بتن آب بندی با چسب بتن, عایق بندی حوض

با توجه به اهمیت پوشش بتن در حفظ و نگهداری میلگرد و در نهایت عمر مفید سازه بتنی، پیمانکار باید در نصب میلگرد و ریختن و تراکم بتن ریزی نهایت دقت را به خرج دهد تا از جابجایی و تغییر محل آرماتور جلوگیری شود. در صورتی که برای حداقل کاور بتنی در نقشه دستورالعمل اجرایی وجود نداشته باشد، باید به مندرجات این قسمت که متن ساده‌ای از آیین نامه است، عمل شود: ضخامت و کاور بتن نباید کمتر از قطر آرماتوری باشد که در المان بتنی به کار رفته است. در مورد گروه میلگردها این کار به گونه‌ای صورت می‌گیرد که یک گروه میلگرد را به عنوان میلگرد فرضی با سطح مقطع معادل کل گروه در نظر می‌گیرند. در این حالت، ضخامت پوشش بتنی از بیرونی‌ترین سطح گروه میلگرد و در جهت مورد نظر اندازه‌گیری می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.