ایزوگام تهران کرج

ایزوگام تهران کرج

ایزوگام تهران کرج, فروش نصب ایزوگام در تهران کرج, بهترین شرکت ایزوگام شرق, ایزوگام دلیجان, فروش قیر ماستیک, عایق کاری پشت بام سقف حمام دستشویی
ایزوگام تهران کرج

ایزوگام تهران کرج

ایزوگام تهران کرج, فروش نصب ایزوگام در تهران کرج, بهترین شرکت ایزوگام شرق, ایزوگام دلیجان, فروش قیر ماستیک, عایق کاری پشت بام سقف حمام دستشویی

بکارگیری عایق حرارت طبیعی در سونا خشک

بکارگیری عایق حرارت طبیعی در سونا خشک : سونای خشک به صورت یک اتاقک ساخته می‌شود و دیواره های آن چوبی است که مرسوم ترین چوب مورد استفاده در سونا چوب ترمووود است، سونای خشک دارای سکوهایی برای نشستن و درازکشیدن است و در گوشه سونا اجاق‌های به کار می‌رود که معمولا برقی یا گازی هستند. همچنین بر روی این اجاق‌ها از سنگ استفاده می‌شود، در این اجاق هوای موجود در اتاقک چوبی را گرم کرده و سبب گرم شدن سنگ های موجود بر روی آن می‌شود. سپس در این اتاقک، هوایی گرم و خشک جریان پیدا می‌کند و با ریختن مقداری آب بر روی سنگ‌های داغ، می‌توان ضمن افزایش رطوبت هوای اتاقک سونا، دمای آن را نیز مقداری افزایش داد.  

بکارگیری عایق حرارت طبیعی در سونا خشک

قبل از شروع چوبکاری سونا خشک، داخل سونا با استفاده از چوب‌های مقاومی و با کیفیت، به اصطلاح شاسی‌کشی میشه. ضخامت چوب‌ها باید به گونه‌ای باشه که در اثر حرارت بالا تاب برندارند. گرمای سونا خیلی ارزشمنده و برای حفظ دما و جلوگیری از هدر رفت انرژی، عایق بندی دیوارها ضروری است. معمولاً از یونولیت فشرده نسوز برای عایق بندی جداره‌ها استفاده می‌شود. در نهایت، نوبت به نصب و پوشش دیوارها، سقف و کف سونا با چوب‌های مناسب میرسه. از چوب‌های ضخیم‌تر برای کف و نیمکت‌ها استفاده میشه تا تحمل وزن افراد رو داشته باشند و دیواره ها چوبهای نازک تری دارند. درب سونا هم چوبی باشه بهتره اما میشه از متریال های دیگه هم استفاده کرد. برای نصب نیمکت‌ها و دیوارهای چوبی دو طرفه، به دلیل وزن بیشتر، باید از کلاف بندی و اسکلت بندی قوی‌تری استفاده شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق بندی سونا خشک کرج عایق بندی سونا خشک کرج

از این رو استفاده از چوب در ساخت سونا، اساسا دلایلی سنتی و در عین حال کاربردی دارد و به ریشه های شکل گیری سونا نیز مرتبط است. سونای کلاسیک از فنلاند آغاز شد، جایی که کلبه های چوبی زیادی در آن وجود داشت و همین امر موجب شد تا از همان ابتدا سونا و دیواره های چوبی با یکدیگر عجین شوند. امروزه نیز از چوب برای ساخت صندلی ها و روکش های داخلی کابین سونا استفاده می شود. انواع مختلفی از چوب های سونا وجود دارند که از نظر ظاهر و همچنین از نظر حس و بو متفاوت هستند. به عنوان مثال، صنوبر، بلوط یا شوکران بیشترین مواردی هستند که استفاده می شوند. از نظر فنی نیز، چوب یک عایق حرارت طبیعی محسوب می شود. چوب گرمای تولید شده توسط بخاری سونا را جذب می کند و به خوبی آن را به داخل سونا باز می گرداند. به همین دلیل مهم است که نسبت چوب به شیشه مناسب باشد. اگرچه امروزه شیشه در طراحی سونا رایج است، اما شیشه نباید غالب باشد، زیرا شیشه توزیع دما را در سونا ناهموارتر کرده و نوسانات رطوبت را جبران نمی کند. بنابراین انتخاب نسبت متعادلی از شیشه و چوب مهم است، به نحوی که دو سوم چوب و یک سوم شیشه، اغلب بهینه ترین حالت هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.