عایق کاری و آب بندی رطوبتی توسط عایق قیر دمیده در کرج : قیر مادهای است سیاه رنگ و خمیری شکل که در عایقکاری رطوبت و ساخت آسفالت کاربرد دارد. قیر انواع گوناگونی دارد که هر یک از انواع آن، دارای کاربرد خاصی است. قیر از مشتقات نفت است و اغلب در پالایشگاه نفت تولید میشود. در واقع می توان گفت قیر جسمی جامد به رنگ سیاه و قهوه ای تیره است. این ماده جامد، در سولفور کربن و تتراکلروکربن کاملاً حل میشود. همانطور که گفته شد در دمای اتاق به حالت جامد وجود دارد و هرچه دما افزایش یابد حالت آن به صورت خمیری شکل در می آید و پس از مدتی مایع می شود. از خواص و ویژگی های مهم قیر که باعث میشود کاربردهای قابل توجهی داشته باشد، غیر قابل نفوذ بودن در برابر آب و همچنین چسبندگی بالا است.
قیرخالص آن قیری است که از نفت یا سنگهای معدنی مخصوص استخراج می شود. با توجه به منبع استخراج، در دسته بندی های مختلف قرار می گیرد. اگرچه بعد از فرایند استخراج قیر خالص برای قابل استفاده شدن باید تحت فرایندهای مختلف قرار گیرد. این فرایندها انواع مختلف قیر را به شکل های مختلف قیر دمیده، قیر محلول، غیر امولسیون، قیر پلیمری و… تبدیل می کنند. قیرهای دمیده از دمیدن هوای داغ به داخل قیر خالص در مرحله آخر عمل تصفیه به دست می آید. نحوه عمل به این ترتیب است که قیر خالص را که در حالت مایع و با درجه حرارت زیاد است وارد محفظه مخصوص کرده و از قسمت پایین این محفظه به کمک لوله هایی هوا به آن دمیده می شود. این عملیات معمولاً در دمای بین 200 تا 300 درجه سانتی گراد انجام می شود و قیر خصوصیات مورد نظر را پیدا می کند. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.
اتم های موجود در مولکولهای قیر در اثر دمیدن هوا با اکسیژن هوا ترکیب شده و تبدیل به آب و هیدروکربن های سنگین تری می شود. قیر دمیده حاصل دارای درجه نفوذ کمتر و نقطه نرمی بیشتر از قیر خالص است. قیر دمیده حساسیت کمتری نسبت به تغییرات درجه حرارت داشته و لذا حالت سفتی خود را بهتر از قیر اولیه در حرارت های بالاتر حفظ می کند. قیرهای دمیده کمتر در راهسازی مصرف شده و از آنها برای ساختن ورق های پشت بام، باطری اتومبیل، رنگ های ضد آب و اندود کاری استفاده می شود. در راهسازی از قیرهای دمیده برای پر کردن ترک های روسازی های بتنی و همچنین برای پر کردن حفرات و فضاهای خالی زیر دالهای بتنی استفاده می شود.