عایق کاری موتورخانه تهران
همچنین عواملی نظیر ثابت بودن یا نوسان داشتن دمای محیط نیز در انتخاب ضخامت مناسب عایق جهت محافظت در برابر تقطیر، هدر رفتن گرما، گرماگیری یا دیگر مشکلات کنترل دما موثر می باشد.منظور از عایق حرارتی در واقع ماده و یا چند ماده ترکیب شده با هم می باشد که منجر به کاهش نرخ انتقال حرارت شده و به میزان قابل توجهی مانع از اتلاف انرژی خواهد شد.با توجه به آن که در اصل عایق کاری برای به حداقل رساندن میزان انتقال حرارت به کار برده شده لذا بایستی از مشخصه های مطلوبی در کاهش نرخ انتقال حرارت به طرق هدایت، همرفت و تابش برخوردار باشند.یکی از مهم ترین موارد که در انتخاب عایق کاری لوله های موتورخانه باید مدنظر قرار داده شود مقدار مقاومت حرارتی عایق مورد نظر می باشد، در واقع هر چه عایق از مقاومت حرارتی بالاتری برخوردار بوده میزان حرارت رد شده از آن کمتر خواهد بود. لذا نیاز است که قبل از انتخاب ضخامت به منظور داشتن انتخابی مناسب در این زمینه حتما به مشخصه های اصلی مقاومت حرارتی توجه داشته باشید.در صورت برابر بودن مقاومت حرارتی چند عایق مختلف از نظر صرفه جویی نیز با هم تفاوتی نخواهند داشت و تنها به لحاظ قیمت و محل استفاده با یکدیگر تفاوت هایی دارند. در واقع عوامل مختلفی در زمینه عایق کاری مطلوب لوله ها دخیل بوده که در ادامه به معرفی چند مورد مهم از بین آن ها خواهیم پرداخت: 1: ضریب انتقال حرارتی 2: میزان ضریب تابش سطح 3: ضخامت عایق 4: چگالی عایق
شرکت گوهرابنیه پایتخت آماده خدمت رسانی و ارائه خدمات خود به شما هموطنان گرامی میباشد،شماره تماس کارشناس فنی شرکت:09121754110
عایق کاری لوله های موتورخانه:یکی از اصلی ترین موارد به منظور بهینه سازی سیستم گرمایشی و به حداقل رساندن میزان مصرف انرژی عایق کاری اصولی لوله ها و تجهیزات موتورخانه خواهد بود.به کمک عایق کاری تاسیسات موتورخانه می توان مصرف انرژی را تا میزان بالغ بر 20 درصد به حداقل رساند.اگر چه در گذشته تنها از پشم شیشه (مل و ماستیک) به عنوان عایق کاری استفاده می شد اما در حال حاضر از معروف ترین و متداول ترین نمونه های عایق هدایت حرارتی می توان پشم شیشه، پشم معدنی، پشم سنگ و عایق قالبی یا پیش ساخته را نام برد.این روزها صنعت عایق کاری به نسبت گذشته بسیار پیشرفت نموده و جهت داشتن یک عایق کاری با بازدهی بالا می توان عایق های الاستومتری، فومهای پلی یورتان، پشم سنگ و …استفاده نموده و بدین طریق مانع از هدر رفت انرژی شد.در ارزیابی و کارکرد عایق کاری لوله ها جنس عایق نیز از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.به طور معمول موارد مورد استفاده در عایق کاری لوله های موتورخانه از انواع زیر می باشند: پشم معدنی؛ پشم معدنی نظیر پشم سرباره یا پشم سنگ متشکل از الیاف غیرارگانیک بوده که برای اتصال آن ها از رزین ارگانیک استفاده می شود. این نوع از پشم ها دارای مقاومت حرارتی زیادی بوده و به راحتی می توان آن ها را در همگی سایزهای استاندارد لوله های صنعتی پیدا نمود. پشم سنگ علاوه بر آن که به منظور عایق حرارتی کاربرد داشته به عنوان عایق صوتی و ضدآتش نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.پشم شیشه؛ پشم شیشه نیز همچون پشم سنگ متشکل از الیاف غیرارگانیک شیشه بوده و با برزین ارگانیک به هم اتصال داده شده اند. این نوع مواد نیز همچون نمونه قبلی در کنار آن که به عنوان عایق حرارتی مورد استفاده قرار گرفته جهت عایق کاری صوتی نیز کاربرد خواهد داشت. می توان پشم های معدنی و پشم شیشه را عایق گرم دانست.