ایزوگام تهران کرج

ایزوگام تهران کرج

ایزوگام تهران کرج, فروش نصب ایزوگام در تهران کرج, بهترین شرکت ایزوگام شرق, ایزوگام دلیجان, فروش قیر ماستیک, عایق کاری پشت بام سقف حمام دستشویی
ایزوگام تهران کرج

ایزوگام تهران کرج

ایزوگام تهران کرج, فروش نصب ایزوگام در تهران کرج, بهترین شرکت ایزوگام شرق, ایزوگام دلیجان, فروش قیر ماستیک, عایق کاری پشت بام سقف حمام دستشویی

ایزوگام چیست و بهترین نوع آن کدام است؟

ایزوگام چیست و بهترین نوع آن کدام است؟: امروزه از ایزوگام یا عایق کاری یا ایزولاسیون در بیشتر بخش های ساختمان مانند پشت بام , پی ساختمان , دیوار , آشپزخانه , سرویس بهداشتی , استخر ... استفاده می شود. در گذشته برای جلوگیری از ورود نم و رطوبت یا آب از آسفالت یا قیرگونی در قسمت های مختلف ساختمان استفاده می شد. در این صورت بنای ساختمان در مقابل شرایط بد جوی مقاومت بیشتری داشت. اما به تدریج و با پیدایش عایق های رطوبتی به دلیل دارا بودن مزیت هایی که داشتند بیشتر مورد توجه قرار گرفتند.

ایزوگام چیست و بهترین نوع آن کدام است؟ایزوگام یک نوع پوشش مقاوم از قیر و الیاف مصنوعی می باشد که به وسیله ی گرما برسطح بستر بام چسبانده شده و از ورود نفوذ آب و رطوبت به بخش زیرین خود جلوگیری می‌کند. دوام ایزوگام بطور متوسط ۱۰ سال است.

امروزه از ایزوگام یا عایق کاری یا ایزولاسیون در بیشتر بخش های ساختمان مانند پشت بام , پی ساختمان , دیوار , آشپزخانه , سرویس بهداشتی , استخر ... استفاده می شود. در گذشته برای جلوگیری از ورود نم و رطوبت یا آب از آسفالت یا قیرگونی در قسمت های مختلف ساختمان استفاده می شد. در این صورت بنای ساختمان در مقابل شرایط بد جوی مقاومت بیشتری داشت. اما به تدریج و با پیدایش عایق های رطوبتی به دلیل دارا بودن مزیت هایی که داشتند بیشتر مورد توجه قرار گرفتند.

بهترین ایزوگام:یک ایزوگام مرغوب و خوب شامل دو لایه نمدی می باشد لایه اولیه یا رویه تشکیل شده از منسوجات پلی استر و لایه دوم یا زیرین از فلت الیاف شیشه ساخته شده است. جهت جلوگیری از چسبندگی عایق ها در بسته بندی آن ها سطح هر طرف از عایق با موادی مانند فیلم پلاستیکی پوشانده می شود.

کاربرد ایزوگام:استفاده از ایزوگام ها به دلیل مزیت های فراوانی که دارند بسیار رواج پیدا کرده است. در مکان ها و بخش های زیادی از ساختمان ها و خانه ها از آن به کار برده میشود. به عنوان نمونه سطح دیوار ها , پشت بام ها , استخر ها , سرویس بهداشتی , پارکینگ ها , باند فرودگاه , تونل ها , پی ساختمان , روی سطح ایرانیت , در سد ها , کف , سالن های پرورش دام .... از مکان هایی است که اجرای ایزوگام و عایق های رطوبتی در آن ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

ایزوگام دمیده چیست:این نوع ایزوگام از قیر دمیده ساخته شده است. در حقیقت این ایزوگام با دمیدن هوا درون مازوت یا نفت کوره ساخته می‌شود. بدیهی است که ایزوگام دمیده در مقایسه با ایزوگام پلیمری عمر کمتر و کیفیت پایین‌تری دارد. قیر دمیده با فشار هوای داغ به مازوت تولید می‌شود. این هوای بسیار داغ با دمایی حدود 200 الی 300 درجه توسط لوله‌های سوراخ دار به محفظه‌ی مازوت پمپاژ شده و در اثر چنین فرایندی اتم‌های هیدروژن با اتم‌های اکسیژن هوا ترکیب می‌شوند. با این ترکیب، آب تولید شده و فرآیند بسپارش رخ می‌دهد. در هنگام نصب این نوع ایزوگام بوی گازوئیل می‌دهد و دود نیز تولید می‌شود. از آنجایی که چسبندگی این قیر کم می‌باشد، ضخامت ایزوگام دمیده زیاد است.

ایزوگام چیست و بهترین نوع آن کدام است؟

دسته بندیهای ایزوگام:ایزوگام بر اساس نوع لایه های به کار رفته (تیشو و پلی آستر) به دو دسته تقسیم می شود : 1. ایزوگام تک لایه ( شامل پلی استر دوخته( این نوع ایزوگام به نسبت نوع دو لایه ظریف تر و قابلیت انعطاف بیشتری را دارد. 2. ایزوگام دو لایه (شامل تیشو و پلی استر) این نوع ایزوگام ضخیم تر از نوع تک لایه بوده و دارای استحکام بیشتری می باشد.

ایزوگام بر اساس پوشش آلومینیمی روی آن به دو دسته تقسیم می شود : 1. ایزوگام با روکش آلومینیم با توجه به روکش آلومینیمی، این نوع ایزوگام در جاهایی که در تابش نور مستقیم آفتاب است کاربرد زیادی دارد. 2. ایزوگام بدون روکش آلومینیم این نوع ایزوگام بیشتر جهت عایق کاری سرویس های بهداشتی، پی و ... به کار می رود .

 ایزوگام دمیده BOF: ماده اصلی تشکیل دهنده ی این مدل از ایزوگام قیر دمیده است که حاصل از دمیده شدن هوا به یک مازوت یا نفت کوره به وجود می آید و همچنین نیز نسبت به ایزوگام پلیمری کیفیتی پایین تر و عمری کم تر دارد. قیر دمیده در مقایسه با قیر خالص حساسیت کمتر نسبت به تغییرات دما ، درجه نرمی بیشتر و درجه نفوذ کمتر دارد و مواردی که در آن استفاده می گردد باتری اتومبیل ، ساخت ورق‌های پوشش بام و اندودکاری است. علامت اختصاری قیر دمیده Rو علت نامگذاری آن براساس درجه نفوذ ودرجه نرمی است به طور مثال قیر۸۰/۲۵ R دارای درجه نرمی 80 و درجه نفوذ 25 است .

ایزوگام چیست و بهترین نوع آن کدام است؟
تشخیص مرغوبیت ایزوگام
 نحوه شناسایی مرغوبیت ایزوگام با آزمایشات معمولی به شرح ذیل است؛
۱- متصاعد شدن بوی نامطبوع از ایزوگام های نامرغوب به دلیل استفاده از پودرهای معدنی به جای پلیمر یا قیر مرغوب.
۲- در صورتی که در ایزوگام از از مواد پلیمری و قیر مرغوب استفاده نشده باشد با کشیدن دست بر روی قسمتی از ایزوگام که لایه‌های خارجی آن را پوشش نداده‌اند، رنگ سیاهی بر روی دست باقی می ماند.
۳- برای سنجش مقاومت کششی و مقاومت پارگی یک ایزوگام مرغوب باید لایه عایق را با هر قدرت کششی از هرطرف کشید پاره نشود و در صورت تا شدن از پشت نشکند.
۴- روش دیگر تست دمایی است . به این صورت که یک تکه کوچک از عایق را برش داده و پس از دو ساعت نگهداری در فریزر، آن را تا زاویه حدود ۱۲۰ درجه خم کرد. اگر از ناحیه خم شده شکسته یا ترک بردارد، جنس ایزوگام خوب نیست و در غیر این صورت، مقاومت آن در برابر سرما و ترک مناسب است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.