قیر چیست تاریخچه و مزیت های آن:قیر چیست:قیر مادهای هیدروکربنی است به رنگ سیاه تا قهوهای تیره که در سولفید کربن و تتراکلرید کربن کاملاً حل میشود. قیر ماده ای است که در سالیان دراز تغییر شکل پیدا نکرده و پایدار می ماند ،قیر در دمای محیط، جامد است. اما با افزایش دما، به حالت خمیری درمیآید و پس از آن مایع میشود.
قیمت انواع چسب مخصوص عایق پشت بام در تهران :چسب ایزوگام چسبندگی فوق العاده ای با ایزوگام دارد و باعث می شود نتیجه نهایی کار بسیار مطلوب و مناسب خواهد بود .چسب ایزوگام روان بوده و عایق مناسبی در برابر رطوبت و نم خواهد بود . روان بودن چسب ایزوگام باعث می شود که شکاف و ترک های موجود در سطح ایزوگام قبلی را به خوبی پر کند .عایق رطوبت بودن این چسب نیز کارایی ایزوگام را بهبود می بخشد
اجرای انواع آسفالت مخصوص خیابان
آسفالت مادهای سیاه، چسبناک و بسیار چسبنده هست. آسفالت مادهای ترکیبی است که از مخلوط کردن شن و ماسه و قیر ساخته میشود و در ساخت جاده، باند فرودگاه و پشت بام ساختمانها به کار گرفته میشود،آسفالت بهصورت عام به مایع غلیظ، شبه جامد یا جامدی اطلاق میشود که عمدتاً از هیدروکربنها و مشتقات آنها تشکیل شده است و در کربن دیسولفید بهطور کامل حل میشود. انواع آسفالت:آسفالت با توجه به نحوه کاربرد و مخلوط آن به سه دسته اصلی آسفالت گرم ، آسفالت حفاظتی و آسفالت سرد تقسیم بندی می شود.
آسفالت گرم چیست
ماده اصلی آسفالت گرم ، مخلوطی است از مصالح سنگی و قیر خالص که بر حسب نوع قیر استفاده شده، در دمایی بین حداقل ۱۰۵ الی حداکثر ۱۶۳ درجه سانتیگراد تهیه و در دمایی با همین درجع روی بستر راه پخش و کوبیده می شوند. در گروه مخلوط های آسفالت گرم، بتن آسفالتی مقاو مترین و بادوام ترین نوع آن است. بتن آسفالتی در کلیه قشرهای مختلف روسازی راه و در هرگونه شرایط جوی و ترافیکی، بدون هیچ محدودیتی قابل مصرف است
آسفالت سرد چیست:آسفالت سرد به مخلوطی از مصالح سنگی با قیر گفته میشود. آسفالت سرد را برحسب روش تهیه به دو نوع آسفالت سرد کارخانهای و آسفالت سرد مخلوط تقسیم می شوند. آسفالت سرد بر خلاف آسفالت گرم در درجه حرارت محیط به عمل آمده و در همین دما قابل استفاده است. آسفالت سرد را میتوان در مسافتهای زیاد حمل و سپس پخش کرد یا آن را در کارگاه انبار نمود و بعداً مورد استفاده قرارداد. آسفالت سرد در قشرهای رویه، آستر و اساس قیری برای ترافیک سبک و متوسط مورد استفاده قرار می گیرد. این امکان وجود دارد که در آینده چنانچه ترافیک سنگین روی داد، آن را با آسفالت گرم روکش می توان کرد.
1- برای درزگیری و لکه گیری موقت، حتی در مکان مرطوب بسیار مناسب است.
2- منعطف و در عین حال، مستحکم در برابر تغییرات آب و هوایی است.
3- می تواند در محل اجرای لکه گیری نیز (در محل کار)، ساخته و استفاده شود.
4- قیر امولسیون برای این کاربرد مناسب است و به خوبی با مصالح سنگی ادغام می شود.
5- کاملاً سازگار با محیط زیست است و بدون دود، انرژی و حرارت دهی، حتی دردمای محیط قابل ساخت و اجرا است.
6- پس از فرآیند شکست، ترافیک می تواند از آن عبور کند.
7- مصالح سنگی باید شکسته وکاملاً شسته و عاری از خاک باشد و دانه بندی 0 تا 3 میلیمتر نباید در مصالح وجود داشته باشد.
8- قابل نگهداری به صورت فله (حدود 6 تا 12 ساعت) و در کیسه پلی بگ (حدود 7 تا 14 روز) است و می تواند دوباره بازیافت شود.
9- برای جاده های روستایی که از کارخانه های آسفالت گرم دور هستند، تنها جایگزین مناسب است.
10- سطحی که باید لکه گیری شود، باید کاملا عاری از گرد و غبار و آلودگی و روغن باشد.
11- هزینه ساخت و حمل بسیار کمی دارد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناس شرکت گوهر ابنیه پایتخت در تماس باشید 09121754110